Author Topic: The Netherlands  (Read 22531 times)

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Offline Login to see usernames

• Sr. member
Re: The Netherlands
« Reply #16 on: March 21, 2009, 15:41:09 pm »

Hi Webmug!

Ik ben op korte termijn van plan om mijn auto onderhanden te nemen. Ik zal deze dan met mn huidige setup rond de 50km per uur moeten krijgen.....

gr
Steve

Dat klinkt goed!
50Km per uur? met je dynamo setup toch?
Verwacht je dat je dynamo van je auto dan ook net genoeg stroom kan leveren om je gehele opstelling te voorzien?  :D

• Administrator
  • Hero member
    • water structure and science
« Reply #17 on: March 21, 2009, 17:51:42 pm »
Het wordt een breiwerk van alternator, converter, en variac.

mvg
Steve

• 50+
  • *
« Reply #18 on: September 17, 2010, 20:36:44 pm »
Ok in Nederland weinig of niets te vinden, dan maar hier aansluiten, in Nederland zijn we een beetje in slaap gevallen voor wat betreft open source HHO. Ik heb een installatie draaien in mijn auto, ups en downs. Ik ga hier eerst rondneuzen en dan de boel posten.

• Administrator
  • Hero member
« Reply #19 on: September 17, 2010, 21:54:36 pm »
Dan maar hier aansluiten?
Hee, het is vrijwillig...
Bovendien is deze site wel gehost vanuit het mooie Nederland   :)

Steve

• Administrator
  • Hero member
« Reply #20 on: September 17, 2010, 21:56:30 pm »
Was ik zomaar vergeten dat webmug ook uit Nederland komt..... 8)

• 50+
  • *
« Reply #21 on: September 18, 2010, 10:49:39 am »
Ja natuurlijk is het vrijwillig, maar geef toe in Nederland is hho geen hot item, terwijl de benzineprijzen al heel lang behoorlijk hoog zijn. Ik bedoel het is jammer dat je toevlucht moet zoeken in buitenlandse forums. Ik heb behoorlijk gezocht maar in Nederland alleen 'nulpuntenergie.nl' met gedateerde postings. Ik heb de indruk dat hho vanaf 2008 even een opleving had, maar dat nu de interesse is weggezakt.  Maar genoeg geneuzel, jullie zien mij snel terug.

• Jr. member
  • *
« Reply #22 on: November 02, 2010, 10:03:11 am »
Ik wil even laten weten dat ik druk ben met een generator om deze op hydroxy/mist /plasma ontsteking te laten lopen.

Het betreft een 11PK motor met 4,5KVA generator, cylinderinhoud van de motor is onbekend. De ontskeing hebben we aangepast naar een punten ontsteking om wastespark uit te schakelen. Verder een CDI setup. Ben nu aan het stoeien met het waterparkplug circuit maar krijg het om onduidelijke redenen niet werkend. Wellicht kunnen jullie helpen?

De setup betreft een CDI ontsteking. diodebrug is via relais aan condensators (400V, 160uf) gekoppeld. De setup is niet ideaal met dit relais (12v, 30A)
Zodra de punten opengaan ontlaadt de condensator zich via de plus van de bobine. SO far so good. Wanneer ik de diodestring (50x 1N5408) aansluit op bobine plus of condensator plus verwijnt de vonk! Het lijkt er sterk op dat de HV van de bobine output een weg naar massa vindt via diodestring??

Ik zou wat meer foto's kunnen maken om eea te verduidelijken.

Zijn er op dit moment nog meer mensen bezig met plamsa ontsteking in NL??

grtz,
Floris

• Administrator
  • Hero member
« Reply #23 on: November 02, 2010, 23:53:15 pm »
Ik wil even laten weten dat ik druk ben met een generator om deze op hydroxy/mist /plasma ontsteking te laten lopen.

Het betreft een 11PK motor met 4,5KVA generator, cylinderinhoud van de motor is onbekend. De ontskeing hebben we aangepast naar een punten ontsteking om wastespark uit te schakelen. Verder een CDI setup. Ben nu aan het stoeien met het waterparkplug circuit maar krijg het om onduidelijke redenen niet werkend. Wellicht kunnen jullie helpen?

De setup betreft een CDI ontsteking. diodebrug is via relais aan condensators (400V, 160uf) gekoppeld. De setup is niet ideaal met dit relais (12v, 30A)
Zodra de punten opengaan ontlaadt de condensator zich via de plus van de bobine. SO far so good. Wanneer ik de diodestring (50x 1N5408) aansluit op bobine plus of condensator plus verwijnt de vonk! Het lijkt er sterk op dat de HV van de bobine output een weg naar massa vindt via diodestring??

Ik zou wat meer foto's kunnen maken om eea te verduidelijken.

Zijn er op dit moment nog meer mensen bezig met plamsa ontsteking in NL??

grtz,
Floris

Ik heb ooit een plasmaatje gebouwd, Floris.
Ging prima. De bougie vonkte lekker, ondergedompeld in een glas water.
Mijn huidige aggregaat accepteert de waterdamp uit de uitlaat en gaat dan iets beter lopen, maar ik heb de indruk dat een plasma vonk en mist niet samen de oplossing zijn.
Zoals Bubz pas schreef, zal je waarschijnlijk ook een negative ionizer op je luchtinlaat moeten zetten.

In welke plaats woon je, Floris?

mvg
Steve